Pengikut


Rabu, 18 April 2012

Jodoh


Assalam..

Jom bahas sesuatu yang membuat kita berfikir...
kehidupan kita sudah tentu ada pengalaman baik & buruk...kebaikan itu kita teruskan, dan pengalaman buruk itu kita jadikan pengajaran...

Apa yang tengah bermain di kotak fikiran saya ketika ini adalah berkenaan jodoh mama yang tentukan..
saya percaya akan ada sesetengah orang terdetik di hati mereka "apa punya kolot daa.. jdoh pun keluarga yang tentukan.." 
tapi apa yang saya tau jodoh yang keluarga tentukan pada masa sekarang pun tak mustahil akan berlaku..dan saya juga akan berfikir seperti itu jika jodoh yang saya pilih sendiri tidak di terima keluarga..
saya akan cakap "kalau mama ngan papa tak terima jadi, carikanlah jodoh untuk anak papa ngan mama ne.." kenapa saya cakap macam tu??

Bila kita fikir balik, kita ne manusia yang telah dilahirkan berpasang-pasangan..dan saya berani katakan hampir semua manusia ada keinginan untuk bersama dengan teman hidup masing-masing (berkahwin). kalau yang tak nak tu, lain cerita..

Bila situasi ne berlaku kat saya, sememangnya saya sedih, tapi sepatutnya perkara macam ne bukanlah untuk kita menangis bersedih, sebaliknya untuk kita selesaikan. saya tak salahkan mama ngan papa saya, sebab saya tau dan sangat faham mereka buat semua tu sebab sayang saya dan tak lain tak bukan ingin melihat saya bahagia..malah saya cukup faham dengan urusan ALLAH dengan makhluknya..jika dugaan itu tidak pernah kita terima,  maka ALLAH tak pandang kita..begitulah sebaliknya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan